Eeuwigheidszondag 20 november 2016 (klik op deze tekst)

Zondag 20 november is de laatste zondag van het kerkelijk jaar. In deze dienst gedenken we de mensen uit onze gemeente die ons dit kerkelijk jaar ontvallen zijn door het aansteken van grote kaarsen en denken we ook aan onze geliefden die al eerder gestorven zijn; en de vele slachtoffers in onze wereld van geweld, armoede, honger en terreuraanslagen door het aansteken van kleine lichtjes. De zanggroep heeft aan de dienst meegewerkt en na afloop was er koffiedrinken.

image

De symbolische schikking “Door het kruis, de overwinning” Een bloemstuk gemaakt van chrysanten en asters ( in de volksmond, aller heiligenbloemen genoemd). Een kruis met een laurierkrans, als teken van overwinning. Twee kaarsen van de overleden van het afgelopen jaar en vele waxinelichtjes van eerder overleden, gemiste geliefden.

Klik op de foto voor een vergroting

Dit bericht is geplaatst in 4. Foto Album. Bookmark de permalink.