Feest van de Geest

Feest van de Geest is een landelijk project voor de ontmoeting tussen Beeldende Kunst, Pinksteren en architectuur van kerkgebouwen. Het wordt in verschillende regio’s van Nederland gehouden, onder meer in het Groene Hart. Concreet houdt het in dat kunstenaars nieuw gemaakte kunst exposeren. Deze kunst is geïnspireerd door de architectuur van kerkgebouwen en het Pinksterfeest. Het thema in 2014 wordt: Vuur dat nooit meer dooft. Het Feest valt in de periode van Hemelvaartsdag 29 mei t/m zondag 1 jun 2014, en van vrijdag 6 juni tot en met Pinkstermaandag 9 juni 2014. De kerken die meedoen, zijn dan open van 12.00 – 17.00 uur. Inmiddels zijn de kunstenaars Claudia Huft en Alyke Evers aan respectievelijk de Hervormde en Gereformeerde Kerk toegewezen. Claudia is beeldend kunstenaar en volgens haar website www.claudiahuft.nl bouwt zij vogels. Op de website van Alyke, www.alyke.nl, zijn portretten en stillevens van haar te zien.

Voor in de kerk liggen folders en routebeschrijvingen en ook op www.feestvandegeest.nl is meer informatie te vinden.

Een kleinde impressie van enkele schilderijen die in de Gereformeerde Kerk in Haastrecht hangen, ziet u op de foto.(klik op de foto voor een vergroting)

Dit bericht is geplaatst in 4. Foto Album, Archief. Bookmark de permalink.