Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Helpen, waar andere helpers falen!

De kerk is vanuit de diaconale roeping altijd betrokken geweest bij de bestrijding van armoede en de opvang van vluchtelingen. En hoe actueel dit is, kunnen we iedere dag in het nieuws horen en lezen. De afgelopen jaren is de verantwoordelijkheid vanuit de wereldlijke overheid voor deze onderwerpen meer en meer verschoven van de landelijke overheid naar de lokale gemeentes. Dus ook in onze wereldlijke gemeente.
Ook vanuit onze kerk zijn de diaconie en diverse gemeenteleden zijn actief betrokken bij armoedebestrijding en de opvang van vluchtelingen.

Daarnaast zijn de rentmeester over de aarde zoals die door God is geschapen. We hebben hem in bruikleen van God gekregen maar ook van onze kinderen. Zij moeten ook hun leven kunnen leven op deze aarde. We hebben er maar één. We zijn geroepen de aarde steeds beter achter te laten dan dat we hem hebben aangetroffen. Maar doen we dat ook?

Op D.V. 21 maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen voor de gemeente Krimpenerwaard. Stemmen is een democratisch recht en een kans voor een krachtig christelijk geluid in de gemeenteraad. Zonder een stemadvies te geven roepen we jong en oud op om te gaan stemmen. Elke stem telt en kan het verschil maken.
Ook vragen we u om de verkiezingen en de (christen)politici in uw voorbede mee te nemen. Gebed is onmisbaar!

Van de lokale christelijke politieke partijen hebben de kerken een brief hierover ontvangen. Deze kunt u hier lezen. De kerk heeft of geeft geen stemadvies, u maakt zelf de keuze in het stemhokje.