Feest van de Geest 2016

Net als twee jaar geleden deed onze kerk weer mee met het feest van de Geest. Een gebeuren tussen Hemelvaart en Pinksteren, waarin kerken en kunstenaars samenwerken om hun visie op het Pinkstergebeuren uit te drukken.

De kunstenares die voor onze kerk gekozen heeft is Selma Noort.

Selma is schilderes en schrijfster van kinderboeken. Haar schilderijen zullen in de hal en de zaal te bewonderen zijn en bij elk schilderij hangt ze een “kijkvraag” zodat de mensen die de tentoonstelling bezoeken iets hebben om over te praten en te denken. Ook is er een boekentafel aanwezig met mooie voorleesboeken, die Selma geschreven heeft. Het meest recente kinderboek dat ze schreef gaat over de watersnood ramp in Zeeland en heet: “De zee kwam door de brievenbus”. Ook dit is in te zien en te koop.

de-zee-kwam-door-de-brievenbus

Voor de Pinksterdienst heeft Selma een doek geschilderd, waarover ze in de viering zelf iets heeft verteld.

De kinderen mochten bijvoorbeeld tijdens de kindernevendienst naar de schilderijen kijken, er een kiezen, die ze mooi vinden en daar een verhaaltje over schrijven. De verhaaltjes werden in een bus (doos) gedaan. Selma heeft ze allemaal gelezen en het kind dat het beste verhaal heeft geschreven kreeg een boek van haar.

De speciale site van Het Feest van de Geest is:

www.feestvandegeest-groenehart.nl

Dit bericht is geplaatst in Archief. Bookmark de permalink.