Presentatie van de enquête samenwerking

Presentatie van de enquête over
hervormd-gereformeerde samenwerking

Dinsdag 20 februari.

Vanaf 19.45 uur van harte welkom voor een kopje koffie/thee.

Aanvang presentatie: 20.00 uur.

De afgelopen maanden is er een enquête gehouden in onze gemeenten over de onderlinge samenwerking. De respons was enorm. Bij een willekeurige enquête is men al blij als 30% van de formulieren teruggestuurd wordt. Dan is het resultaat van 60% toch wel geweldig te noemen!
De SOP-groep mogen we hartelijk feliciteren met dit resultaat én hen hartelijk bedanken voor heel veel werk!
Woensdag 24 januari hebben beide kerkenraden in een gezamenlijke vergadering een presentatie gekregen van de resultaten. Er is die avond ook heel kort in de kring van de afzonderlijke kerkenraden doorgepraat, maar gediscussieerd is er niet. Met opzet niet, want dat zou heel voorbarig zijn. Al was het alleen maar omdat eerst ook de gemeenteleden op de hoogte gesteld moeten worden van de resultaten.”
De gezamenlijke moderamina streven naar een behandelwijze waarin twee woorden heel belangrijk zijn: voortgang en zorgvuldigheid.

Eerst de voortgang
Zo gauw mogelijk een presentatie voor alle geïnteresseerde gemeenteleden. We weten dat velen heel nieuwsgierig zijn. We hebben gekozen voor dinsdagavond 20 februari, 20.00 uur in de hervormde kerk. De presentatie wordt verzorgd door de Samen op Pad groep.

En dan de zorgvuldigheid
De avond is niet bedoeld voor discussie; daar komt later nog genoeg gelegenheid voor. Eerst gaan we kennisnemen van de meningen die leven in onze gemeenten. Vragen zijn natuurlijk wel hartelijk welkom.

Pas daarna gaan de kerkenraden er afzonderlijk over vergaderen Vervolgens gaan beide kerkenraden samen zich beraden op eventuele vervolgstappen. Het is belangrijk alle gemeenteleden hier steeds bij te betrekken. Ieders mening en gevoel telt mee!

Beide kerkenraden nodigen u van harte uit. We hopen van beide kerken op een ruime belangstelling!